publikacja: 13 lutego 2009, autor: , komentarzy 45 https://wpninja.pl/artykuly/kanoniczne-adresy-url-rel-canonical/

Kanoniczne adresy URL (rel=”canonical”)

Google, Yahoo oraz Microsoft ogłosiły wczoraj zgodnie, że ich wyszukiwarki internetowe od tej pory respektują nowy tag, którego poprawne stosowanie pozwoli uniknąć tzw. efektu „duplicate content”.

„duplicate content”

Często do adresów strony dodawane są różne zmienne (np. numer trackingowy, identyfikator sesji czy rodzaj sortowania) ale zawartość jest niemalże identyczna (np. http://nazwa-strony.pl/produkt.php?id=laptopyhttp://nazwa-strony.pl/produkt.php?id=laptopy&sort=asc przy założeniu, że wszystkie produkty wyświetlane są na jednej stronie).

Gdy robot wysłany przez wyszukiwarkę natrafi na oba te adresy o identycznej treści może oznaczyć je jako „duplicate content”.

rel=”canonical”

Nowy tag ma być kolejnym narzędziem (oprócz m.in. stosowania map odnośników i znaczników rel=”nofollow”), które pomoże wyszukiwarce określić preferowaną (kanoniczną, właściwą) stronę. Jego konstrukcja wygląda następująco:

<link rel="canonical" href="tutaj-należy-wpisać-adres-właściwej-strony" />

Tag powinien być oczywiście zamieszczony w sekcji <head></head>.

Zainteresowanym tematem polecam świetny artykuł randfisha: Canonical URL Tag – The Most Important Advancement in SEO Practices Since Sitemaps.

Wtyczka do WordPressa

Canonical URL’s for WordPress wykona całą robotę za nas. Wystarczy wgrać, aktywować i cieszyć się lepiej zoptymalizowanym pod wyszukiwarki blogiem.

(Dzięki pepe za informację! :-))

Dodaj własny komentarz

Odnośniki z innych stron

Lista innych stron, które w jakiś sposób odnoszą się do opublikowanej tutaj treści:

  1. rel=”canonical” odpowiedzią na powielanie treści • n!3-firmowy blog

    […] powstał w oparciu o artykuł: Kanoniczne adresy URL (rel=”canonical”) autorstwa Szymona Skulimowskiego. Podziel się z innymi: Mogą Cię zainteresować również te […]

  2. Krótkie podsumowanie: luty 2009

    […] Kanoniczne adresy URL (rel=”canonical”) Google, Yahoo oraz Microsoft ogłosiły wczoraj zgodnie, że ich wyszukiwarki internetowe od tej pory respektują nowy tag, którego poprawne stosowanie pozwoli uniknąć tzw. efektu „duplicate content”. […]

  3. Krótkie podsumowanie: marzec 2009

    […] Kanoniczne adresy URL (rel=”canonical”) Google, Yahoo oraz Microsoft ogłosiły wczoraj zgodnie, że ich wyszukiwarki internetowe od tej pory respektują nowy tag, którego poprawne stosowanie pozwoli uniknąć tzw. efektu „duplicate content”. […]

  4. Wtyczki: SEO

    […] All in One SEO Pack to wtyczka, która zajmie się odpowiednią prezentacją bloga w wynikach wyszukiwania. Pozwala na zmianę atrybutu title dla wpisów, stron czy kategorii. Potrafi także automatycznie uzupełniać znaczniki meta keywords (słowa kluczowe) oraz description (opis strony). Jest odpowiedzialna również za tworzenie kanonicznych adresów URL. […]

  5. Podsumowanie roku 2009 – Najciekawsze artykuły - Lexy's SEO blog

    […] Kanoniczne adresy URL (rel=”canonical”) […]