publikacja: 16 kwietnia 2014, autor: , komentarzy 109 https://wpninja.pl/artykuly/wordpress-na-home-pl-7-rzeczy-na-ktore-trzeba-uwazac/

WordPress na home.pl? 7 rzeczy, na które trzeba uważać

WordPress na home.pl? 7 rzeczy, na które trzeba uważać

Wybór odpowiedniego serwera to jeden z kluczowych dylematów, przed którym staje każdy, kto chce rozpocząć przygodę z WordPressem "na swoim". Jeśli jesteś właśnie na tym etapie i brałeś pod uwagę hosting od home.pl, to dobrze trafiłeś. Poniżej znajdziesz 7 ważnych kwestii, które stawiają taki wybór pod znakiem zapytania.

„Nr 1 w Polsce”, ale pomijając WordPressa

Obojętnie gdzie byś nie zapytał o dobry hosting pod WordPressa – na forum, Facebooku, Google+ a nawet na WordCampie czy WordUpie – wśród propozycji nie tylko nie znajdziesz firmy home.pl, ale istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostaniesz nawet ostrzeżony przed jej wyborem (cytaty za zgodą autorów):

opinie-o-home-pl-na-facebooku

O nie, home.pl nie ma lekko jeśli chodzi o użytkowników WordPressa. Jeśli nadal masz wątpliwości, to zajrzyj do Jakuba, Konrada lub Piotra. Ja też napisałem kiedyś artykuł z opisem 4 najczęstszych problemów, który do dzisiaj utrzymuje się na szczycie zarówno pod względem ilości odwiedzin jak i komentarzy.

Dlaczego firma, która reklamuje się hasłem „Nr 1 w Polsce” ma wśród tej społeczności tak słabą reputację? Postanowiłem przyjrzeć się temu z bliska i przeprowadziłem test – założyłem próbne konto i zainstalowałem na nim WordPressa.

W efekcie udało mi się stworzyć listę 7 rzeczy, które mogą sprawiać problemy:

1. Statystyki stat24

Wchodzisz do panelu administracyjnego, zaczynasz przelewać myśli na bity i bum – nieoczekiwanie wszystko znika i pojawia się biała strona. Trudno wyobrazić sobie bardziej charakterystyczny dla serwerów home.pl problem. Wszystkiemu winne są statystyki stat24, które nieświadomie uruchomiłeś w panelu klienta.

Po uruchomieniu usługi serwer automatycznie dokleja do każdej strony poniższy kod (za znacznikiem </html>):

sposob-osadzania-kodu-statystyk-stat24

Jak widać kod skryptu osadzany jest nie tam gdzie powinien. Gdyby znajdował się przed znacznikiem </body>, to zapewne wszystko działałoby poprawnie. Niestety ludzie z home.pl od ponad 4 lat nie mogą sobie z tym poradzić.

Rozwiązanie

Zasada jest prosta – masz WordPressa to zapominasz, że taka usługa w ogóle istnieje. Potrzebujesz statystyk? Polecam Google Analytics lub Piwiki.

2. Autoinstalator skryptów

Kolejna usługa dostępna w panelu klienta – autoinstalator. Parę prostych kliknięć myszką i mamy gotowego WordPressa, bez bawienia się w standardową instalację. Świetna sprawa dla początkujących użytkowników.

Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie to, że:

  • tuż po instalacji czeka Cię aktualizacja, bo wersja, którą otrzymałeś to 3.5 (z 2012 roku);
  • jako bonus otrzymasz dodatkową wtyczkę – WP Multibyte Patch, na pewno Ci się przyda, w końcu kto by nie chciał pisać po japońsku?
  • katalog z plikami językowymi oprócz polskiego zawiera także duński, hiszpański, francuski, włoski, japoński, holenderski, rosyjski, turecki, chiński oraz tajwański – tak na wszelki wypadek;
  • nie jest to polska wersja WordPressa a angielska z dodaną paczką językową – w związku z tym wszystkie ustawienia, przykładowa treść oraz tłumaczenia motywów są także po angielsku;
  • jako nazwa administratora sugerowana jest najgorsza z możliwych opcji czyli „admin”.

Podsumowując – instalowana jest stara wersja i to w dodatku niejasnego pochodzenia. Korzystając z okazji sprawdziłem także wersję Drupala i Joomla! i niestety tam również jest na bakier z najnowszymi wydaniami.

Cóż, teraz przynajmniej wiem, że home.pl ma poczucie humoru.

Rozwiązanie

Jeśli masz czas to mimo wszystko polecam ręczną instalację. Potrwa ona dłużej i będzie wymagała znajomości podstawowych zagadnień z zakresu tworzenia stron internetowych, ale przynajmniej będziesz miał aktualną, a co za tym idzie bezpieczniejszą, w pełni spolszczoną wersję WordPressa – bez niepotrzebnych śmieci.

3. WordPress Multisite

„Multisite” czyli specjalna funkcja, po uruchomieniu której WordPress umożliwia tworzenie kolejnych blogów w ramach tzw. sieci. Wszystko jednak wskazuje na to, że technicy z home.pl jeszcze jej nie odkryli, bo witryny uruchomione w ramach sieci w ogóle nie nadają się do użytku.

Wszystkie pliki (obrazki, arkusze stylów i skrypty) zwracają błąd 404:

Błędy 404

Błędy 404

Natomiast próba przejścia do panelu administracyjnego kończy się pętlą przekierowań:

Błąd przekierowań

Błąd przekierowań

Problem spowodowany jest najprawdopodobniej odmienną interpretacją zapisów .htaccess na platformie home.pl, która nie korzysta z Apache, tylko z własnego rozwiązania (Idea Web Server).

Najdziwniejsza w tym wszystkim jest jednak reakcja działu obsługi klienta:

Pragnę poinformować, iż reguły wpisane w pliku /autoinstalator/wordpress/.htaccess wyglądają na prawidłowe w kontekście naszej platformy hostingowej. Niestety nasz administrator nie był w stanie określić przyczyny tej sytuacji.

Koniec, kropka.

Rozwiązanie

Banalne – wystarczy z pliku .htaccess usunąć ścieżkę do katalogu gdzie zainstalowany był WordPress. Możesz posłużyć się gotowym kodem:

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]

# add a trailing slash to /wp-admin
RewriteRule ^([_0-9a-zA-Z-]+/)?wp-admin$ $1wp-admin/ [R=301,L]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d
RewriteRule ^ - [L]
RewriteRule ^([_0-9a-zA-Z-]+/)?(wp-(content|admin|includes).*) $2 [L]
RewriteRule ^([_0-9a-zA-Z-]+/)?(.*\.php)$ $2 [L]
RewriteRule . index.php [L]

Całkiem prawdopodobne, że błąd nie wystąpiłby w ogóle, gdyby WordPress był zainstalowany w katalogu głównym. Ach ten autoinstalator…

4. Limit czasu wykorzystania procesora

30 sekund – na tyle ustawiony jest limit czasu wykonywania dowolnego skryptu. Takie ograniczenie nie wystarcza nawet do poprawnego wgrania danych testowych, nie wspominając już o imporcie małego bloga. Jeśli zdecydujesz się na przeniesienie swojego WordPressa do home.pl za pomocą funkcji eksportu/importu, to po niecałej minucie zobaczysz następujący komunikat:

błąd podczas importu: ABORT: PHP cpu time limit exceeded in imagecopyresampled() called at (…)

Przyjmijmy na chwilę, że takich rzeczy nie wykonuje się codziennie i wyższy limit nie jest nam potrzebny do codziennej pracy. Czy nie byłoby świetnie gdyby obsługa techniczna mogła przeprowadzić operację importu za nas?

Niestety lecz operacja tego typu nie jest z naszej strony realizowana.

Kurcze, to może udałoby się chwilowo zwiększyć limit czasu?

Uprzejmie informujemy iż takie chwilowe zmiany nie są wykonywane.

A to pech. Jakie w takim razie jest jedyne możliwe rozwiązanie tego problemu?

Możemy w tej sytuacji zaproponować zmianę typu konta na wyższe – Cloud Server, które to oferuje wyższe parametry (…)

Wyższe (droższe) konto to limit z 60 sekundami. Czy to wystarczy na skorzystanie z podstawowej funkcji WordPressa, którą jest import treści? Nie wiem i prawdę mówiąc byłem już tak zniesmaczony, że sobie to odpuściłem.

Rozwiązanie

Gdybyś chciał przenosić cokolwiek na te serwery, to lepiej skorzystać z innych metod, jak choćby tradycyjne, ręczne przenoszenie wszystkich plików i bazy danych.

5. Kompresja gzip

Każda możliwość przyspieszenia działania WordPressa jest na wagę złota. Trudno o coś bardziej podstawowego, jak wykorzystanie funkcji kompresji gzip dla plików HTML, stylów CSS i skryptów JavaScript. Po jej uruchomieniu komunikacja pomiędzy serwerem a przeglądarką jest znacznie krótsza, co w znaczący sposób przekłada się na szybkość.

Dla home.pl nie jest to jednak żaden standard:

Pakowanie w locie jest funkcją silnie obciążającą serwery. Przy stałym korzystaniu z tej opcji, można szybko przekroczyć dopuszczalne parametry bezpieczeństwa. Dlatego też na hostingu współdzielonym nie zdecydujemy się na włączenie domyślne takiej opcji.

To tak jakbyś wynajął pokój, a po wejściu okazałoby się, że nie ma łóżka, bo to dodatkowy koszt dla hotelu. A na pocieszenie otrzymałbyś instrukcję jak spać na stojąco w szafie.

Rozwiązanie

Jeśli bardzo zależy Ci na kompresji to warto sprawdzić poniższe, alternatywne metody:

6. Kopia zapasowa

Ile kopii zapasowych oferuje home.pl? 3. Ile oferuje WPEngine? 40.

Zawsze miałem wrażenie, że home.pl pozycjonuje się na lidera branży, jednak powyższe zestawienie zupełnie do tego nie pasuje. Kopie bezpieczeństwa wykonywane są raz dziennie, więc w razie problemów można przywrócić dane maksymalnie sprzed 3 dni.

Rozwiązanie

Zawsze można zabezpieczyć się we własnym zakresie.

7. Obsługa techniczna

Wolna, bardzo szablonowa i niesamowicie nieprzyjazna dla klienta.

Trzeba tu wspomnieć, że korzystałem z konta testowego i możliwe, że z tego właśnie powodu moje zgłoszenia były traktowane po macoszemu. Ale jeśli nawet, to czy dobrze świadczy to o takim hostingu?

Rozwiązanie

Brak?

Podsumowanie

Czy na serwerze home.pl da się korzystać z WordPressa? Zdecydowanie tak, ale nie będzie to ani przyjemne ani bezproblemowe. Żadna z powyższych rzeczy nie jest tak bardzo straszna, ale gdy zbierzesz je w całość i zestawisz z ceną abonamentu, który do najniższych nie należy, to możesz się mocno rozczarować.

Za kwotę 246,04 zł brutto za rok (bez promocji za pakiet Business Cloud Basic) można byłoby spodziewać się ciut lepszej obsługi najpopularniejszego skryptu do zarządzania treścią i bardziej pomocnej obsługi klienta.

Fajnie byłoby doczekać się momentu kiedy się to zmieni.

Twoje wrażenia i problemy z home.pl

Jeśli chciałbyś dodać coś od siebie – podzielić opinią, przedstawić kolejny problem lub po prostu porozmawiać o kondycji polskich firm zajmujących się hostingiem to daj znać w komentarzu poniżej.

Komentarze

  1. Paulina Stopa 11 lat temu:

    Dodam od siebie, że wykonywanie kopii zapasowej we własnym zakresie to też nie taka prosta sprawa. Jeśli strona jest większa i baza danych się rozrośnie, to zrobienie dumpa (lub wczytanie kopii) za pomocą phpMyAdmina (lub nawet shella!) jest niemożliwe. Co prawda administracja może bazę wczytać za nas, ale do tego wymagane jest wystawienie ticketa i poczekanie 12 godzin (jeśli wystawisz ticketa w piątek wieczorem, to poczekasz do poniedziałku). Prace prowadzone na koncie klienta posiadający pakiet BUSINESS CLOUD UNLIMITED… płatny za rok z góry… bez promocji.

    odpowiedz
    1. Szymon Skulimowski 11 lat temu:

      (…) wymagane jest wystawienie ticketa i poczekanie 12 godzin (jeśli wystawisz ticketa w piątek wieczorem, to poczekasz do poniedziałku).

      Miałem kiedyś taką sytuację, że coś się konkretnie rozkraczyło na stronie i potrzebne było wgranie kopii zapasowej. Nie ja odpowiadałem za kontakt z usługodawcą (nazwa.pl) więc dałem znać odpowiedniej osobie. Ona zorientowała się dopiero po kilkunastu godzinach a gdy już udało się wystawić ticket to okazało się, że w weekend nie mogą nic zdziałać.

      Trzeba było zaczekać do poniedziałku. Wtedy było już po zawodach, bo dane o które nam chodziło straciły ważność i poleciały do kosza :)

      odpowiedz
    2. Paulina Stopa 11 lat temu:

      Cóż… są po prostu numerem 1, ale chyba nie w takim zestawieniu na które liczą :D

      odpowiedz
    3. k 11 lat temu:

      nazwa.pl i home.pl to jakby dwie zupełnie inne firmy

      odpowiedz
    4. Szymon Skulimowski 11 lat temu:

      Tak, to co opisałem powyżej dotyczyło nazwa.pl. Nie wiem co w takiej sytuacji zrobiłoby home.pl, ale wystawiając ticket w sobotę wieczorem odpowiedź otrzymałem w poniedziałek rano.

      Niemniej 3 kopie zapasowe to mało.

      odpowiedz
    5. Paulina Stopa 11 lat temu:

      3 pełne kopie to nie tak mało jak by się mogło wydawać (tak, wiem… zenbox daje z 30). Wg mnie kopie powinny być robione np co 2 dzień (wtedy mamy pokrycie 5-6 dni). Kopie można robić jeszcze rzadziej (np co 3 dni), a pomiędzy pełnymi kopiami tworzyć kopie przyrostowe…

      Należy pamiętać, że jeśli klient posiada 250 GB danych, to wliczając 3 kopie firma hostingowa musi zarezerwować w sumie 1TB powierzchni dyskowej.

      odpowiedz
    6. marsjaninzmarsa 11 lat temu:

      Ale przecież pełne kopie i tak nie mają większego sensu. Znaczy się, powiedzmy raz na tydzień można zrobić pełną, pomiędzy przyrostowe, a całość trzymać na RAIDzie i naprawdę bardzo ciężko będzie coś z tego stracić. ;)

      odpowiedz
  2. Paweł Krzych | home.pl 11 lat temu:

    Dzięki za piękną porcję feedbacku. Jutro będę wystawiał tickety, aż miło :)

    odpowiedz
    1. Szymon Skulimowski 11 lat temu:

      Dobry hejt nie jest zły :)

      Testowałem już wystawianie ticketów, ale może Ty będziesz miał więcej szczęścia. Byłoby świetnie gdyby udało się naprawić kwestię ze statystykami stat24, autoinstalatorem i WP Multisite. Marzyłbym o uruchomieniu kompresji gzip, ale raczej nie mam złudzeń, że wpis na blogu cokolwiek tu zmieni :-) Reszta to subiektywna sprawa.

      Trzymam kciuki i dzięki za zainteresowanie.

      odpowiedz
  3. Michał 11 lat temu:

    Samozwańczym numerem 1 to każdy może być :)

    odpowiedz
  4. Maciek 11 lat temu:

    To mam pytanko.
    To gdzie najlepiej aktualnie umieszczać strony Worpresowe?

    odpowiedz
    1. Szymon Skulimowski 11 lat temu:

      Tutaj znajdziesz bardzo dobry ranking:
      http://www.webhostingtalk.pl/ranking/3-hosting-wspoldzielony/

      Jest on posortowany według kategorii „hosting współdzielony” i „ocena ogólna”, ale można wybrać inne kryteria, zależy na czym Ci najbardziej zależy.

      Jest sporo zagranicznych ofert skrojonych specjalnie pod WordPressa (WPEngine, Synthesis, Pagely, Pressable, Kahuna Host i wiele innych), ale jeśli Twoi czytelnicy pochodzą głównie z Polski to nie ma sensu brać tego pod uwagę.

      Jeśli dobrze kojarzę to jedyną polską firmą, która coś takiego zrobiła (hosting tylko pod WP) był Kylos. Nazywało się to WPPanel, ale ostatecznie wycofali się z pomysłu. To było jakoś na przełomie 2010/2011 roku.

      odpowiedz
    2. Szymon Kołodziejczyk 10 lat temu:

      Dziękuję za ranking hostingu w końcu będę mógł się pożegnać z 1&1. Zbieg okoliczności, bo planowałem przejść do home.pl, a wpakowałbym się w takie samo bagno jakim jest 1&1 ;)

      Wybrałem futurehost.pl, mają ciekawą ofertę, a pierwszy chat z konsultantem rozwiązał moje problemy z domenamy w 1&1.

      Przepraszam za offtop :)

      odpowiedz
    3. Piot Czajkowski 10 lat temu:

      Co masz na myśli pisząc o problemie z domenami?

      Bo ja też mam na 1and1 i zamierzam podpiąć dodatkowe domeny więc wolę wiedzieć czego mogę się spodziewać ;-).
      I żeby nie zajmować się ciągłymi bojami z obsługą zamiast masażami.

      Do tej pory nie miałem właściwie technicznych problemów z tym hostingiem. Oprócz nieco dziwnej procedury przy zmianie pakietu i odbiorcy faktury np. konieczność przeniesienia wszystkiego od nowa łącznie z bazą danych. Co było uciążliwe ale dało się :-)

      odpowiedz
    4. Max 9 lat temu:

      Niestety miałem tez home.pl najbardziej mnie zabijał support. Jeśli chodzi o jakiś tani serwer to już lepiej polecam lh.pl , ale jak chcesz mieć dobrze i sprawnie działający wp to polecam VPS w ovh :)

      odpowiedz
  5. Marcin Kowalski 11 lat temu:

    Zapomniałeś o 8 punkcie na który należy uważać najbardziej i głęboko zastanowić czy w ogóle warto :)

    8. Home.pl

    odpowiedz
  6. Mysza 11 lat temu:

    Ja mam na home.pl i puki co jestem zadowolony, ale zdaje sobie sprawę że ma pewne ograniczenia, możliwe że prędzej czy później zmienię go. Raz miałem problem własnie z ich nie apaczem:), ale wujek google pomógł:)

    odpowiedz
  7. Ten typ 11 lat temu:

    O każdym mozna napisać takie rzeczy. Mi tam wszystko działa, takie czepianie sie na sile w tym artykule.

    odpowiedz
    1. Szymon Skulimowski 11 lat temu:

      Zgadzam się – na home.pl wszystko działa dopóki nie uruchomi się statystyk stat24, skorzysta z autoinstalatora, odpali się funkcji multisite lub nie zainteresuje się kwestią optymalizacji szybkości wczytywania się stron (kompresja gzip) :-)

      Warto też zauważyć, że nie dotyczy to całej oferty a jedynie tego co wybierze standardowy użytkownik WP czyli budżetowej wersji współdzielonego hostingu (Business Cloud Basic).

      Artykuł może i jest czepianiem się, ale w jaki inny sposób można zwrócić uwagę firmy i skłonić ją do sprawdzenia takich rzeczy? Wystawiając tickety? Sprawdziłem, nie działa.

      odpowiedz
  8. Piotr „Jasiek” Próchnicki 11 lat temu:

    Brzmi jak tragedia, mówiąc szczerze. Trochę się cieszę, że w chwili wemigrowania z blogiem na płatny hosting nie wybrałem ich :X

    odpowiedz
  9. home.pl i WordPress – apteczka pierwszej pomocy | WPNinja 11 lat temu:

    […] Pracuję własnie nad nowym wpisem na ten temat. Jego tytuł roboczy brzmi – „home.pl i WordPress – 7 powodów, dla których nie jest to najlepszy pomysł” […]

    odpowiedz
  10. Szymon Skulimowski 11 lat temu:

    Aktualizacja, 17.04.2014:

    * do punktu o kompresji gzip dodałem odnośniki do alternatywnych metod;
    * jasny podział na opis problemu i rozwiązanie.

    odpowiedz
  11. MK 11 lat temu:

    Mam kilkanaście serwisów opartych o WP na home.pl. Nigdy nie korzystałem z autoinstalatora, więc ten problem mi jest nieznany. Nie mniej zawsze pomagał wujek „google” bo coś nie grało. Jednak jak już ruszy, to zazwyczaj mam spokój z Klientami i wszystko działa. Przeszedłem drogę przez różnych ISP i jednak w home dalej jestem. Niestety patrząc długodystansowo wiele firm, które wydawały sie super po 2 latach znikały (lub upodobniały się do tych wielkich – tylko z gorsza obsługa Klienta).

    odpowiedz
  12. SpeX 10 lat temu:

    Niestety, firmy które wydają dużo, za dużo na reklamy nie mają potem środków na prawidłowe funkcjonowanie i szukają oszczędności już strasznie zdzierają (100zł na odnowienie domeny).

    odpowiedz
  13. Łukasz 10 lat temu:

    Witam,
    korzystam z usług home od ho, ho, albo i dłużej. Myślę, że już z dziesięć lat będzie. Heh, aż sprawdzę w panelu, sekundkę… Nie wiem gdzie to znaleźć, ale będzie z 15 lat. Od 1999, może 1998. Prawie od początku. Nie narzekam zbyt często, zazwyczaj wszystko mi pasuje, ale parę uwag oczywiście mam…
    – jest dosyć wolno – kiedyś było dużo szybciej, ale wiadomo, baza klientów mocno się zwiększyła,
    – obsługa techniczna jest mocno nieelastyczna – poprosić o coś…
    Nie oceniam autoinstalatora, statystyk – bo z tego nigdy nie korzystałem, zawsze wolałem sam dłubać.
    Co do WordPressa – jedyny problem jaki miałem, to ten nieszczęsny IdeaWebServer – musiałem core WP przerabiać (wiem, wiem, zbrodnia) żeby mi to rozpoznawało jako Apache… I to był w zasadzie jedyny problem. Na serwerze mam wiele instalacji WP, niektóre pojedyncze, niektóre Network. Wszystko działa bezproblemowo.
    Co do plusów…
    Jak się długo korzysta, to marketingowcy lepiej się starają od technicznych i płacę za konto dużo mniej, niż podaje oficjalny cennik.
    Ale prawda jest taka, że i tak co roku myślę o zmianie… tylko się tej zmiany boję – tutaj firma jest i jest nadzieja, że będzie. Boję się trafić na firmę krzak, która mi zniknie po roku…
    Ale już się nauczyłem rejestrować domeny gdzie indziej i tylko je delegować do home :)
    pozdrawiam

    odpowiedz
    1. Łukasz 10 lat temu:

      A, zapomniałem dodać – co mnie dobija – fatalna obsługa spamu… Co nie oznaczę jako spam, to muszę to oznaczyć dnia kolejnego i następnego i następnego… GMail pod tym względem jest niezastąpiony.

      odpowiedz
    2. Paweł 10 lat temu:

      Akurat do rozwiązania wspomnianego problemu nie potrzeba grzebać w plikach wordpressa.
      Wystarczy w wp-config.php ustawić zmienną globalną $is_apache na 1 (albo TRUE)

      odpowiedz
    3. Łukasz 10 lat temu:

      Możliwe, nie pamiętam szczegółów, to było w okolicach 2007 roku.

      odpowiedz
    4. Tomek | zenbox.pl 10 lat temu:

      Przyzwyczajenie dobra rzecz … ale z punktu widzenia firmy. ;) Jeśli poziom usług Cię nie zadowala, szukaj, migruj. To też ma być mobilizacja dla firm, aby starały się świadczyć jak najlepsze usługi i dbać o starych klientów nie tylko zniżkami ale utrzymaniem jakości usług, aby klient i po 10 latach był tak obsługiwany jak w pierwszym roku. My np. zamiast utrzymywać klientów warunkami finansowymi, wolimy pokazać im tę samą jakość (jak nie lepszą) z roku na rok.

      odpowiedz
    5. Kamil 10 lat temu:

      Łukaszu, o jakich kwotach zniżek mówisz? Pozdrawiam

      odpowiedz
  14. mielech 10 lat temu:

    Super, dzięki za rozwiazanie problemu z multisite :)

    odpowiedz
  15. SERVITIUM 10 lat temu:

    Dzięki Szymon za zbiór rozwiązań, a przede wszystkim za poświęcony czas na opisanie krzaków występujących na home.pl

    Niestety potwierdzam wszystkie punkty słabości home.pl i dokładnie ten nieszczęsny IdeaWebServer.
    Dodatkowo hom.pl to kiepski hostiing dla stron również na na WordPress ze względu na ograniczenia.

    home.pl odradzam wszystkim moim klientom, a tym którzy już go mają polecam zmianę i przenoszę strony!

    odpowiedz
  16. MK 10 lat temu:

    A tak szczerze to takim razie jaki polecacie hosting, który będzie miał wsparcie doby serwis, przyjazny panel użytkownika i stabilne serwery i łącza. nie interesują mnie firmy, które mogą w każdej chwili się zwinąć, a swoje serwery mają w jakieś serwerowni typu Herzner. Chętnie się przeniosę z home.pl z serwisami wordpressowymi.

    odpowiedz
    1. Paulina Stopa 10 lat temu:

      Nie chcę robić offtopa, ale dlaczego nie Hetzner?

      odpowiedz
    2. MK 10 lat temu:

      Bo chciałbym mieć serwerownie w Polsce, mieć kontakt z adminem w przypadku kontroli GIODO, móc dogadać się po polsku :)

      odpowiedz
    3. marsjaninzmarsa 10 lat temu:

      Zenbox.pl – są dość drodzy (chociaż w porównaniu z Home wcale nie), ale dobrzy, mają genialny support i przyjazny panel. Stabilność bardzo wysoka, a szybkość działania… no, dobrze skonfigurowany dedyk będzie szybszy, ale będzie też wielokrotnie droższy (i trzeba umieć go dobrze skonfigurować). :P

      odpowiedz
    4. marsjaninzmarsa 10 lat temu:

      Hmm, czemu mi za to nie płacą? :D

      odpowiedz
  17. Krzysiekn 10 lat temu:

    Na home.pl multisite dziala :) jak tam kiedys bylem to dzialalo :3

    odpowiedz
    1. Łukasz 10 lat temu:

      Z tym multisitem to jest tak, że u mnie tez działa – bez najmniejszego problemu i to nie jeden – w wielu podkatalogach. Tyle, że nigdy nie korzystałem z autoinstalatora. Może tu leży clou.

      odpowiedz
    2. Szymon Skulimowski 10 lat temu:

      Nie pamiętam już czy problem z wersją multisite testowałem na WP, który był instalowany ręcznie czy może przez autoinstalatora. Podobne rzeczy opisywał też ŁukaszSzczypek więc coś jednak jest na rzeczy.

      Postaram się to jeszcze raz sprawdzić.

      odpowiedz
    3. Karol Trybulski 10 lat temu:

      Sprawdziłem na home.pl jak wygląda kwestia WordPress Multisite.

      Wychodzi na to, że działa prawidłowo instalacja automatyczna jak i ręczna, ale pod warunkiem, że WordPress znajduje się w katalogu głównym domeny.

      Jeżeli chcemy umieścić go w katalogu wewnątrz katalogu z domeną na home.pl niezbędne są zmiany z punktu 3, naprawia to również problem z panelem administracyjnym użytkowników sieci.

      odpowiedz
    4. Łukasz 10 lat temu:

      No, ja mam tak:
      / – katalog główny
      /sites/ – stronki
      /sites/strona_a/ – instalacja WP
      /sites/strona_b/ – instalacja multi WP

      itd.
      W sumie jest tego kilkadziesiąt, z czego co najmniej 8 to są multisite WP.
      I nie mam z nimi absolutnie żadnego problemu.

      odpowiedz
    5. Łukasz 10 lat temu:

      A, teraz zauważyłem, że katalogu głównym domeny. Domeny, a nie serwera.
      No to moje doświadczenia nic nie wnoszą – u mnie wszystko jest w katalogach głównych domen, tyle, że nie serwera.

      Przepraszam, nie doczytałem :-)

      odpowiedz
  18. Kamil 10 lat temu:

    Ja tam jestem zadowolony, mam 10 stron na wordpressie w home i wszystko mi działa, nigdy nie miałem problemów, co prawda ich panel administracyjny to nieporozumienie ale hosting jest stabilny a z cenami wcale zle nie jest, tylko nie patrzmy na liczby jak przy porownywaniu koni mechanicznych w samochodach zapominajac o innych parametrach ;)

    odpowiedz
  19. Łukasz 10 lat temu:

    Panie, spam w komentarzach, spam!
    A wracając do tematu – niedługo będę instalował WP w podkatalogu na home, pierwszy raz. Dam znać!

    odpowiedz
    1. Szymon Skulimowski 10 lat temu:

      Dzięki za informację, wyrwałem chwasty :-)
      Jeśli chodzi o instalację to trzymam kciuki, daj znać jak poszło.

      odpowiedz
  20. Ekspert 10 lat temu:

    Witam. Mam postawiony WordPress na az. Hostin personalny. Moja ocena 3+, fatalna jakość obsługi technicznej = praktycznie brak kontaktu ze strony serwisu. Częste przerwy działania serwera.

    Ekspert

    odpowiedz
  21. Włochaty 10 lat temu:

    Szukając „cpu time limit exceeded” trafiłem tutaj. Przestrzegam wszystkich przed hostingiem na Home.pl bo obudzicie się z ręką w nocniku. Takiego info nie znajdziecie na home ale szysko okaże się że:
    – limit czasu wykonywania skryptu to 30 sekund (!!!) co nie pozwoli zaciągnąć nawet małej bazki ani np. wygenerować kilkudziesięciu miniaturek JPG
    – strona ma czasy odpowiedzi rzędu kilku sekund (!!!) zamiast milisekund (u mnie7,8s, tak siedem przecinek 8 dziesiątych sekundy)
    – brak kompresji Gzip przez co wasza strona poleci w Google’ach i wszystkie narzędzia pomiarowe krzyczą na czerwono
    – u nich zamiast serwera Apache jest IdeaWeb z dziwną składnią

    Zapomnij o Joomla czy PrestaShop na home.pl

    odpowiedz
  22. Łukasz 10 lat temu:

    Jednak nadal nie mam doświadczeń z WP w podkatalogu, klient się zdecydował na co innego… Ale dobrze wiedzieć, że jest rozwiązanie :)

    odpowiedz
  23. Wojtek 10 lat temu:

    Nie wiem czemu ten artykuł jest tak tendencyjny.

    Ja mam na home.pl kilka serwerów wynajętych, sporo usług i domen w tym kilkanaście wordpressów. Nigdy nie było z nimi większych problemów, obsługa techniczna 24/7 zawsze rzeczowa i pomocna. porównując to do niektórych innych hostingowców – IDEALNA.

    Czas procesora ? a co za kłopot podzielić sobie bazę i wgrywać w częściach, albo użyć jakiegoś narzędzia do stopniowego wgrywania bazy na serwer ? Dla średnio znającego temat bez problemu.

    Kopie zapasowe ? można samemu sobie w cronie jednym poleceniem zrobić zrzut bazy razem z gzipem czy czym tam chcemy, codziennie i może być tego trzymane do zapchania naszego miejsca na serwerze.

    odpowiedz
    1. Szymon Skulimowski 10 lat temu:

      Pewnie nie zauważyłeś, ale pod koniec każdego punktu podałem „alternatywne” rozwiązanie łącznie z wymienionymi przez Ciebie sposobami na wgrywanie danych czy tworzenie kopii zapasowych :)

      Generalnie dla chcącego, nic trudnego. Szkopuł w tym, że ludziom coraz mniej się chce, zwłaszcza gdy płacą jak za zboże.

      Co do IDEALNEJ obsługi klienta to zależy. Podczas testów wymieniłem trochę korespondencji. Najkrótszy czas odpowiedzi to 3 godziny, najdłuższy 2 dni. Nie wspominam już, że każda prośba o wykonanie niestandardowej rzeczy spotykała się z odmową. Ale, tak jak wspomniałem w artykule, możliwe, że pomoc techniczna dzieli klientów według wykupionych usług i jednych traktuje priorytetowo a innych.. cóż :-)

      odpowiedz
  24. Patrycjusz 10 lat temu:

    Hej,

    Czy macie problemy z wtyczką Contact Form7 na serwerach home? Nie wysyła maili, wyświetla komunikat „Failed to send your message. Please try later or contact the administrator by another method.”

    odpowiedz
    1. Kosterix 10 lat temu:

      hej,
      mam podobny problem. Wrzuciłem klientowi stronę na home.pl i po poprawieniu wielu rzeczy po migracji udało się serwis odpalić w formie takiej jak na serwerze testowym (webd.pl).
      Problem jednak jest taki jak u Patrycjusza. Contact Form7 nie wysyła maili z formularza „Twoja wiadomość nie została wysłana” i tyle.
      Czy ktoś? coś? gdzieś? mieliście może podobny problem? macie może jakieś rozwiązanie?

      odpowiedz
    2. Paweł 10 lat temu:

      Najlepiej skonfiguruj sobie wysyłkę po SMTP (wtyczki znajdziesz w repozytorium: https://wordpress.org/plugins/search.php?q=SMTP ).

      Ewentualnie zostaje zmienić w formularzy, by wysyłał wiadomość z adresu w domenie strony, a nie z adresu wpisanego w formularzu.
      Czyli w nagłówku From musisz mieć swój adres, nie adres wypełniającego formularz. Można też sobie przekonfigurować domenę dodając odpowiedni rekord SPF.

      Tak czy inaczej, teraz nie wyślesz maila którego nadawcą (nagłówek From) jest cudzy mail. Nie wyślesz też chyba wiadomości z nagłówkiem Return-Path gdzie masz podany inny adres.

      Reasumując, wysyłasz maila „od siebie”, czyli From:twojades@twojadomena, a adres pochodzący z formularza możesz przekazać w nagłówku odpowiedzi: Reply-to:tutajadres@zformularza
      Czyli w Od dajesz siebie, a w polu Dodatkowe nagłówki:
      Reply-To: [your-email]

      odpowiedz
    3. Kosterix 10 lat temu:

      Dzięki za info,
      poczytałem również w tzw. międzyczasie :) i niestety to rozwiązanie z adresem w domenie nie zadziałało.
      Będę musiał przetestować tą wtyczkę do wysyłki przez SMTP.
      Dam znać czy podziałało.

      odpowiedz
  25. Klient 10 lat temu:

    Dobrze, że tutaj trafiłem szukając odpowiedzi na PHP cpu time limit w home.pl. Potwierdzam wszystkie tezy zawarte w artykule. Szukałem szybszej alternatywy dla hostingu w nazwa.pl, skusiłem się na promocję Business Cloud Starter i niestety jestem totalnie rozczarowany. Głównie za sprawą rzeczonego limitu na serwerze, i jak autor zauważył tak krótki czas nie pozwala na zbyt wiele, a zwłaszcza na import jakichkolwiek danych do WP bo po minucie pluje błędem. NA stronie głównej oferta opisana jako wybór profesjonalistów… :) Tak jak ktoś wyżej napisał – jeśli mamy wizytówkę w HTML home.pl się sprawdzi, nic ponad to.

    odpowiedz
  26. Anonim 10 lat temu:

    Na home jestem od 2012 roku. Mam dwie strony. W wordpressie jest jeszcze jedna niedogodność na serwerach home – „Ustawienia bezpośrednich odnośników” – te ustawienia muszą być wyłącznie w kategorii „domyślne”. Zmiana na jakikolwiek inny proponowany przez wordpress (dzień i nazwa, liczbowe, itp.) sprawia, że za wyjątkiem strony głównej, na wszystkich innych pojawia się komunikat 404 strony nie znaleziono.
    Od początku wakacji, dokładnie w pierwszych dniach lipca przestały działać na home wszystkie formularze kontaktowe, jeżeli miały przesyłać maile na skrzynki zewnętrzne (np. gmail). Podobno zostało to zrobione dla dobra użytkowników i stanowi zabezpieczenie antyspamowe. Dopiero po powrocie z urlopu zorientowałem się, jaki „prezent” zgotowało mi home – żaden klient nie mógł się ze mną przez miesiąc skontaktować.

    odpowiedz
    1. Paweł 10 lat temu:

      W home jest cała masa „niedogodności”, hostowanie tam czegokolwiek niebędącego typową wizytówka to czysty masochizm. No ale co kto lubi …o gustach się nie dyskutuje.

      Co do 1. to może wystarczy w wp-config.php dorzucić:
      global $is_apache; $is_apache = true;

      Co do 2. To rozwiązaniem jest SMTP albo dodanie odpowiedniego rekordu SPF do domeny.

      odpowiedz
  27. ciekawy 10 lat temu:

    Czy wiecie jak home.pl blokuje zasobożerne skrypty? Dzisiaj zauważyłem na ftp w katologu WP pliki z dopiskiem „.blocked”. Spotkaliście się z czymś takim?

    odpowiedz
    1. marek 10 lat temu:

      Do ciekawego – miałem ten sam problem. Okazało się, że stara wersja wp i home.pl uznał ją za potencjalnie niebezpieczną i zablokował pliki.

      odpowiedz
    2. ciekawy 10 lat temu:

      Marek, dzięki za odpowiedź. Jest to dziwne, zważywszy, że korzystam z najnowszej wersji…

      odpowiedz
    3. marek 10 lat temu:

      Do ciekawego – w moim przypadku tak właśnie było, ale ogólnie były blokowane wszystkie potencjalne skrypty umożliwiające atak na serwer. Może jakaś wtyczka. Myślę, że jak zadzwonisz na infolinię home.pl, to się dowiesz. Mnie helpline załatwił kompetentnie.

      odpowiedz
  28. Anonim 10 lat temu:

    Witaj Szymon

    fajny artykuł, cieszy mnie, ze dałeś rozwiązania problemow, włącznie z kodem do zastosowania. Z home nie miałam do czynienia zbyt wiele, tylko poprzez domeny klientów, i cena dość wysoka, przenieśliśmy je do ovh.
    Z pozytywnej strony, cenie ZenDesk, obsługa klienta jest po prostu rewelacyjna. Przy pracy nad strona, konsultanci pomagali mi nawet o 12 w nocy, rozwiązując kwestie techniczne.
    natomiast nikomu nie polecę nazwy.pl bardzo dużo problemow.

    Serdeczności, Martyna Bizdra

    odpowiedz
  29. Grzegorz 10 lat temu:

    Nie wie ktoś jaka może być przyczyna, że w sliderze nie wyświtla obrazków pod ie lub wyświetla je wzięte z kosmosu?
    Kolejna sprawa to że po kliknięciu w link na stronie łączy się około minuty i wyświetla jakies śmieci zamiast poidstrony do której się on odnosi. Problem dotyczy tylko explorera. WordPress oczywiście stoi na home.pl

    odpowiedz
    1. Szymon Skulimowski 10 lat temu:

      To raczej nie jest problem związany z hostingiem a z samym skryptem JavaScript / kodem HTML. Czy mógłbyś podać adres strony oraz wersję IE, która sprawia problem?

      odpowiedz
    2. Grzegorz 10 lat temu:

      Słuchaj daj mi jak możesz maila na jaki mógłbym ci przesłac adres, to jest srona jednej z większych firm sportowych w Polsce i wolalbym nie dawac publicznie adresu. tym bardziej że jest jeszcze w budowie i firma prosiła aby nie udsostępniać do jej wystartowania żadnych linków w sieci. strona obecnie stoi na testowej domenie. Byłbym wdzięczny za pomoc w namierzeniu błędów i ich poprawy bo już mi pomysłów brakuje co może być nie tak.

      odpowiedz
  30. Sebastian 10 lat temu:

    Jakiś czas temu miałem dwie stronki postawione na WP na home.pl Szczerze średnio sprawował mi się dany hosting w przypadku tych stron. Po roku zrezygnowałem ponieważ miałem trochę kłopotów z utrzymywaniem jej tam, chociażby w przypadku dokonywania aktualizacji. Administracja co prawda szybko reagowała i mi pomagała jednak po dwóch latach zrezygnowałem

    odpowiedz
  31. klient 10 lat temu:

    ja tam żadnych problemów z wordpressem nie mam na home.pl a korzystam od wielu lat.

    odpowiedz
  32. Adam| home.pl 10 lat temu:

    Z przyjemnością informuję, że kompresja gzip jest już w pełni wspierana na serwerach home.pl :)

    odpowiedz
    1. Szymon Skulimowski 10 lat temu:

      Super! Jeszcze tylko 6 pozycji i będzie cacy ;)

      odpowiedz
  33. Poirytowana 10 lat temu:

    Nie jestem fachowcem jeśli chodzi o WordPress’a, za to z home.pl miałam pierwszą styczność parę lat temu. Najpierw zrobiłam tam stronę firmową – prostą opartą tylko na html i css, wszystko chodziło ok. Za to ze skrzynkami pocztowymi była zupełnie inna historia ( nie będę się rozpisywać , ale powiem ze to była masakra i po roku zrezygnowaliśmy z usługi ).

    Teraz, na moje nieszczęście, na prośbę naszego klienta postawiłam prostą stronkę opartą na zakupionym motywie, waśnie na home.pl bo klient miał już tam wykupioną domenę. Skorzystałam z autoinstalatora WP, postawiłam stronę na serwerze w home.pl i dopóki nie skonfigurowałam domeny, żeby ją podpiąć pod serwer na którym jest strona, strona chodziła poprawnie. Po podpięciu domeny pod serwer, nie wyświetla mi się favicona i nie działają ” odnośniki” do innych stron. Tak naprawdę nie wiem co jeszcze – ale po skontaktowaniu się z obsługą klienta, stwierdzono że wszystko pewnie będzie chodzić dobrze za jakiś czas, bo musi się coś tam skonfigurować… Minęły 24 h i niestety problem pozostał.. Możliwe że coś zrobiłam źle, ale skoro na serwerze wszystko hula dobrze, to czemu po podpięciu domeny już nie…?

    odpowiedz
  34. maciek 10 lat temu:

    Polacy to by chcieli mieć wszystko za „darmo”. Z tego też powodu żałują paru groszy na firmę, która wszystko ustawi tak jak sobie życzy klient. Do informacji dotyczących jakiegokolwiek produktu zamieszczonej w sieci podchodzę jak pies do jeża. Nigdy nie mam pewności czy to jest informacja rzetelna czy zwykły hejt lub czarny pijar, jak kto woli.

    odpowiedz
    1. Szymon Skulimowski 10 lat temu:

      Z tego też powodu żałują paru groszy na firmę, która wszystko ustawi tak jak sobie życzy klient.

      Masz na myśli to, że home.pl jest tanie?

      odpowiedz
  35. Kamil 10 lat temu:

    Witam. Artykuł dość mocno objeżdżający firmę home.pl. Nie dziwię się, jest trochę tych niedociągnięć. Ale na obsługę mailingową (tylko z takiej korzystałem) w supporcie nigdy nie narzekałem, a korzystam z niej bardzo często. Odpowiedzi na pytania są rzeczowe i wyczerpujące. Poza tym można byłoby wyedytować artykuł, usuwając punkt o braku gzip – home.pl wprowadziło ten typ kompresji około miesiąca temu. Czy autorowi tego artykułu wystarczy „jaj”, żeby zmienić cyfrę w tytule tego wpisu? :) Pozdrawiam.

    odpowiedz
  36. Tomek 10 lat temu:

    Ja z home.pl mam odmienne doświadczenia. Mam tam postawionych około 10 WordPressów, które są odwiedzane przez około 200 tys. UU miesięcznie. Nie są to strony lekkie – przeważnie blogi z dużymi, ładnymi zdjęciami. Nie mam z home.pl żadnych problemów. Wszystko działa sprawnie.

    Przeniosłem się do nich z nazwa.pl, na której był jakiś szalony limit korzystania z czasu procesora (czy coś takiego), co w moim wypadku skracało abonament z roku do pół roku.

    odpowiedz
  37. Krystian 10 lat temu:

    Dzięki za dobry i fachowy artykuł, jeśli chodzi o porady.
    1. Stanowczo nie zgadzam się jednak w przypadku:
    – Kopii zapasowych.
    Jeśli chcesz ich „40” to zdaj sobie sprawę, że utrzymanie takich kopii po prostu usługodawcę kosztuje. Zatem za kopie z przed dwóch tygodni, czy miesiąca, trzeba zapłacić lepszym rozwiązaniem, pod swoje potrzeby.

    – „Za kwotę 246,04 zł brutto za rok (bez promocji za pakiet Business Cloud Basic) można byłoby spodziewać się ciut lepszej obsługi najpopularniejszego skryptu do zarządzania treścią”

    Ok. 20zł brutto na miesiąc to dużo? za coś co działa 24h/dobę? …to BARDZO mało.
    Jak pisał jeden z „postowiczów”, jeśli chce się mieć coś dostosowanego stricte do swoich potrzeb to trzeba znaleźć takie rozwiązanie i zapłacić za nie, a nie narzekać, że kupiło się wersje podstawową auta (tu: hosting WSPÓŁDZIELONY), gdy tak naprawdę potrzebne było kombi z klimatyzacją i innymi bajerami (tu: np. VPS).
    Niestety, WP jest wymagającym systemem i użytkownicy powinni się z tym pogodzić.

    – Ktoś jeszcze pisał o wykorzystaniu procesora na hostingach współdzielonych. Ta osoba chyba nie ma pojęcia o tym czym jest hosting, więc dla przyszłych czytających:
    Limit wykorzystania pracy procesora dla hostingu współdzielonego to normalna rzecz – the end :)

    odpowiedz
  38. Jan Kamiński 9 lat temu:

    Każdy bojownik chwali swoje bagno

    odpowiedz
  39. RacimiR 9 lat temu:

    Zapomniałeś bodajże o najważniejszym – na home.pl domyślnie włączony jest wildcard.
    Każdy URL z subdomeny typu:
    dowolneslowo.nazwadomeny.pl przekierowuje na główną domenę.
    Zanim google tego nie zaindeksuje – to pół biedy.
    Gorzej, gdy np. konkurencja zacznie linkować na tysiąc róznych „subdomen” – wtedy robi się SEO-zbrodnia i gigantyczne spadki w SERP, duplicate content.

    odpowiedz
  40. Kamil 9 lat temu:

    Ilekroć instaluje WP na home.pl, to mam jakieś dziwne historie…
    Zawsze udaje mi się je jakoś rozwiązywać (samodzielnie lub z pomocą supprotu home.pl) ale jest jedna mała prawa, z którą nie mogę sobie dać rady.

    Chodzi o mechanizm drag&drop w widgetach. Jak przeciągnę jakiś widget do sidebara to pojawia się biała strona i przeglądarka „mięli” tą stronę w nieskończoność.
    Widget można swobodnie dodać kiedy w „opcjach ekranu” włączę „tryb ułatwionej dostępności”. No ale wtedy nie ma drag&drop.
    Na loclahost i na inncyh kontach hostingowych działa ten mechanizm bez problemu.
    Ktoś coś wie na ten temat?

    odpowiedz
    1. Szymon Skulimowski 9 lat temu:

      Czy aby nie masz przypadkiem włączonych statystyk stat24 (patrz punkt 1. w artykule powyżej)?

      odpowiedz
  41. gielo 9 lat temu:

    Nie polecam home. U nich to chyba problemy są ze wszystkim :) . Ostatnio jakieś 3 tygodnie walczę z mailami u nich, bo raz że powiadomienia z google przychodzą rozp…niczone, 2a że nie dochodzą maile klientom na home wysyłając newsletter, a 3y że ciągle co jakiś czas są problemy z wysyłką formularzy ze strony, bo ciągle coś zmieniają i „ulepszają”. Tak gównianego hostingu, to chyba jeszcze nie obsługiwałem. Zmienił bym to badziewie od razu na inny, gdyby nie to, że z kontem powiązany jest clickshop – konto najwyższe.

    odpowiedz
    1. Paweł 9 lat temu:

      Jakie powiadomienia z google?
      Rozsyłasz newsletter? Jakie ilości wiadomości o tej samej treści? Ile wiadomości na 1h?
      A jaki jest powód dla którego nie możesz mieć clickshop-a na home a witryny na innym hostingu?

      odpowiedz
  42. Anonim 8 lat temu:

    ale jest plus – darmowa bez zobowiazan domena na rok, no mozna by miec i nie odnowić….:D;
    ale sam potwierdzam – home.pl nie polecam :# (szczegolnie hosting)

    odpowiedz
  43. Adam [home.pl] 8 lat temu:

    Z racji faktu, że artykuł jest dość często przywoływany w grupach entuzjastów WordPressa wyjaśnię dokładnie, co zmieniło się od czasu jego powstania, w nawiązaniu do podpunktów nakreślonych przez autora wpisu:

    1. Problem ten już nie istnieje. Skrypt statystyk stat24 został przez nas usunięty na poczatku 2016 roku.
    2. Autoinstalator skryptów jest aktualizowany na bieżąco i posiada zazwyczaj najnowszą wersję WP jaka jest dostępna w sieci, ewentualnie jest to jeden numerek w dół, ale po kilku dniach wgrywamy już nową wersję. Jest to też wersja czysta, bez dodatkowych pluginów/skrórek. Aktualnie dysponujemy wersją 4.6.
    3. Tutaj cały czas pracujemy nad odpowiednim rozwiązaniem, które umożliwi pewna automatyzację instalacji wersji Multisite. Niebawem będziemy mogli przekazać dokładne informacje.
    4. Temat wykorzystania CPU jest gorący, ale już teraz oferujemy 2 rozwiązania, które umożliwią instalację bardziej zasobożernych pluginów. Wystarczy zgłosić się do naszego Biura Obsługi Klienta i poprosić o podniesienie parametrów na okres kilkudziesięciu godzin. Dotyczy to usług z tradycyjnej oferty hostingowej, albowiem od kilku miesięcy oferujemy już dedykowany hosting dla WordPressa – https://home.pl/wordpress-hosting – w którym wszystkie parametry są na tyle wysokie, że instalacja pluginów nie powinna przysporzyć problemu.
    5. Kompresja gzip jest dostępna, więc ten punkt również jest nieaktualny. Gzip został wprowadzony na początku 2015 roku.
    6. Pytanie zasadnicze – jeżeli WP za pomocą wtyczek pozwala tworzyć dodatkowe kopie, to czy jest wadą home.pl, że oferuje własne backupy w liczbie 3 sztuk? Każdy użytkownik ma inne zapotrzebowanie na kopie zapasowe i moglibyśmy oferować backupy w większej liczbie, tylko że wiązałoby się to z podniesieniem cen usług ze względu na utrzymanie dodatkowej ilości danych (dla osób nietechnicznych – dane nie są utrzymywane tylko lokalnie na serwerze klienta, ale rozproszone na innych serwerach backupowych, dzięki czemu można je zawsze odzyskać). Jeżeli więc wtyczka załatwia problem i swoją funkcjonalnością przebija home.pl oraz inne konkurencyjne oferty (czy którykolwiek z providerów posiada 40 pełnych kopii zapasowych?) to dlaczego autor skupia się wyłącznie na home.pl? :)
    7. Tutaj temat musiałby zostać rozwinięty o jakikolwiek przykład, z naszej strony staramy się pomóc każdemu klientowi i oferujemy m.in. pomoc zdalną, dedykowanego konsultanta, czy ujednolicony numer dla wszystkich 504502500 za który nie są pobierane dodatkowe opłaty (idealna oferta dla osób z taryfami nolimit).

    odpowiedz
    1. Szymon Skulimowski 8 lat temu:

      Dzięki Adam za szczegółowy komentarz. Cieszę się, że firma stale podnosi poprzeczkę i naprawia błędy.

      odpowiedz
  44. Rysiek 8 lat temu:

    Ja miałem problem na nazwie z auto update, jak taka podstawowa funkcja może nie działać? jak komuś nie dzieła podsyłam rozwiązanie może się przyda http://kse.marketing/automatyczna-aktualizacja-wordpress-dziala-nazwa-home-itp/

    odpowiedz
  45. Rafał 8 lat temu:

    Witam, mam takie pytanko… wykupiłem domenę wraz z serwerem na home.pl i nie działa mi plik o rozszerzeniu .htaccess czyli reguły w nim zawarte. Nic dodatkowo nie instalowałem po prostu wrzuciłem tam plik o takim rozszerzeniu i stronę. Czy muszę coś zainstalować dodatkowo żeby plik ten działał?
    Natomiast jak to jest z plikiem php.ini czy muszę go również sam wrzucać na serwer czy instaluje się ten moduł na serwerze? Jeżeli tak to jak?

    Z góry dziękuję za pomoc :)

    odpowiedz
    1. Szymon Skulimowski 8 lat temu:

      To pytanie zdecydowanie do supportu home.pl :-)

      odpowiedz
  46. Mariusz 8 lat temu:

    Ja kiedyś trzymałem tam swoją stronę, ale udało się to zmienić. Po prostu się przepłaca, tak samo jak i za przedłużenie domeny. Smutne jest to, że wiele osób nie ma świadomości, że może przenieść stronę gdzie indziej i później kwitną w takim home, przepłacają i nie wiedzą, że mogą mieć lepiej.

    odpowiedz
  47. Anonim 8 lat temu:

    Bardzo wartościowy artykuł. Tak to zazwyczaj jest, że zamiast narzekać na problemy i skreślać pewne rozwiązania ze względu na trudności, można po prostu nastawić się na rozwiązanie. Jednak oczywiście kwestia pomocy technicznej i obsługi klienta to inna sprawa. Również mam tu nieprzyjemne doświadczenia: machinalne odpowiedzi zbywające klienta, czasem nawet nie na temat.

    odpowiedz
  48. Piotr „Jasiek” Próchnicki 8 lat temu:

    Z ciekawości – czy coś się poprawiło w temacie przez te trzy lata od napisania wpisu? :D

    odpowiedz
    1. Paweł 8 lat temu:

      Tak i nie. Tak – wiele z opisanych problemów się zdezaktualizowała.
      Nie – wiele trudności występuje nadal …no i wciąż lata świetlne za konkurencją, która oferuje za te same pieniądze lub nawet mniejsze dużo więcej i dużo lepiej.
      Ale jak ktoś chce przepłacać za kiepawą usługę, to jak znalazł. Pod tym względem są w czołówce ;)

      odpowiedz
  49. Anonim 8 lat temu:

    To niestety prawda.
    Serwery to nadal coś strasznego, a promocje na domeny w pakiecie za 0 zł przy odnawianiu kwota rośnie dwukrotnie to nadal stosowana praktyka.

    odpowiedz
  50. Adriana_Kocwasz 8 lat temu:

    moim skromnym zdaniem taka oferta w home.pl nie jak się ma np do http://www.webd.pl gdzie za 7 złotych miesięcznie brutto masz hosting z podobnymi parametrami co w home za 230-250 w 2 drugim roku.

    odpowiedz
  51. Tomek Igilcki 8 lat temu:

    Cenny wpis dla zielonych użytkowników wordpressa takich jak ja. Dziękuję z góry za cenne informacje. Wpis trochę zmienił moje rozumowanie co do wordpressa, nieodwracalnie :D

    odpowiedz
  52. Lobo 7 lat temu:

    Jako były pracownik home.pl podpinam moje zdziwienie tym dlaczego ludzie korzystają z tak drogich usług mając do wyboru dużo lepszych ofert i bardziej nowoczesnych :) BTW: do tych co narzekają na jakość wsparcia.. Niech się zastanowią jak może wyglądać wsparcie, gdzie ma się około 5 minut na rozwiązanie zgłoszenia (tym bardziej te niestandardowe).

    odpowiedz
    1. Paweł 7 lat temu:

      Dlaczego? Magia reklamy, tani chwyt z promocjami*, bezrefleksyjna wiara w polecenia, ignorancja, lenistwo, czasem wiara …że jak coś jest drogie, to musi być dobre …a jak tańsze, to złe ;p

      Lobo, ale klient płaci i oczekuje. Jego to zupełnie nie interesuje kto lub co tam siedzi, ile ma czasu i jakie wytyczne i procedury – po prostu nie jego broszka i tyle. Organizacja pracy supportu, to problem tylko i wyłącznie firmy.

      odpowiedz
  53. Rafał 7 lat temu:

    Widziałem ostatnio w Home promocję na darmowe testy do końca roku: https://beta.home.pl/testuj/ – warto wchodzić w takie promocje?

    odpowiedz
    1. Paweł 7 lat temu:

      Jaka firma, taki CHŁAM, jaka pensja, taki SPAM xD
      Home, kiedy ty się nauczysz w te Internety? Nawet marketingu szeptanego nie potraficie porządnie wykonać.

      odpowiedz
  54. Marcin 7 lat temu:

    Na te rzeczy nie trzeba tylko uważać na home.pl, ale na każdym innym hostingu również. Prawda jest taka że mając hosting dla wordpress za 5zł/miesiąc nie ma co się spodziewać cudów. Wiekszość rzeczy trzeba samemu ustawić pod daną instalację.

    odpowiedz
  55. Marek 7 lat temu:

    A czego sie niby spodziewales?

    odpowiedz
  56. Krzysztof 7 lat temu:

    Hej, polecam wszystkim ArubaCloud jeśli chcecie na powaznie myśleć ze strona internetową.
    Kupujesz VPS i do tego panel plesk, konfigurujesz, DNS przepuszczasz przez cloudflare i masz z głowy wszystko. Stronka śmiga (polecam zobaczyć jak działa moja, wp cache wyłączone!!), sam sobie konfigurujesz parametry takie jak ilośc pamięci na proces, maksymalny rozmiar wrzucanego pliku etc.

    odpowiedz
  57. Polnisch 7 lat temu:

    Dzięki za cenne wskazówki, kilka z nich przetestuję

    odpowiedz
  58. Ada1986 6 lat temu:

    Nie tylko w home.pl są problemy z konfiguracją. Na innych serwerach też miałam różne przeboje.

    odpowiedz
  59. Michał 6 lat temu:

    Od czasu Twojego wpisu trochę się zmieniło. Ogólnie ja kiedyś się sparzyłem na home… ale wydaje mi się, że póki co trochę mniej negatywnych opinii o Home, bo społeczność przerzuciła się na firmę H88 ;)

    odpowiedz
  60. Thomas 6 lat temu:

    Podjąłeś się bardzo ważnego i bardzo trudnego tematu;)

    odpowiedz
  61. Anonim 6 lat temu:

    Popieram poprzednika, ostatnia awaria pokazała że niestety nie jest to pewny dostawca

    odpowiedz
  62. Anna 6 lat temu:

    Niestety nadal są problemy z instalacja na home. Tydzień temu walczyłam z wordpress na ich serwerze.

    odpowiedz
  63. Marcin 5 lat temu:

    1) Awaria home zmusiła nas do zmiany dostawcy. Mieliśmy wyjątkowe szczęście, bo 2 dni przed awarią zrobiliśmy we własnym zakresie pełny backup. Gdyby nie to, mielibyśmy bardzo poważne problemy.
    Home odzyskał nasze dane po miesiącu !!!!!

    2) Home wprowadził nowy panel, który spowodował usunięcie wielu funkcjonalności np. w usłudze poczty. Brak dostępu do reguł wiadomości, które po prostu zniknęły z panelu spowodował ogromne problemy w ramach naszej firmy. Na wprowadzenie poprawek czekaliśmy prawie pół roku !!!!! (nie przesadzam!!!)

    3) Szybkość działania serwerów pocztowych jest masakrycznie wolna. Notoryczne zwiechy. Na infolinii można liczyć tylko na informację, że jest problem i technicy go naprawiają. Świetnie, tylko, że to się dzieje zbyt często.

    Home.pl ? Odradzam.

    odpowiedz

Dodaj własny komentarz


Warning: Undefined variable $user_ID in /home/klient.dhosting.pl/wpn/wpninja.pl/public_html/wp-content/themes/wpninja/comments.php on line 95

Odnośniki z innych stron

Lista innych stron, które w jakiś sposób odnoszą się do opublikowanej tutaj treści:

  1. home.pl i WordPress – apteczka pierwszej pomocy | WPNinja

    […] Pracuję własnie nad nowym wpisem na ten temat. Jego tytuł roboczy brzmi – „home.pl i WordPress – 7 powodów, dla których nie jest to najlepszy pomysł” […]