Już za niecałe dwa miesiące kolejna edycja polskiego WordCampa, która tym razem odbędzie się w Poznaniu. O szczegółach udało mi się porozmawiać z Pawłem Ludwiczakiem, jednym z organizatorów imprezy.
W jakim terminie i miejscu odbędzie się tegoroczny WordCamp?
Poznański WordCamp odbędzie się 9 i 10 grudnia, w jednej z sal (ale dużej!) Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa, przy ul. Kutrzeby 10. Miejscówka całkiem fajna – prąd, wifi, toalety i takie tam :). Fakt, że jest to uczelnia sprawia, że będziemy musieli chować przekąski i napoje przed studentami, ale jakoś damy radę…
…mam nadzieję.
Ile będzie kosztowała wejściówka? Co zapewnicie uczestnikom a o co będą musieli zadbać we własnym zakresie?
Początkowy plan był taki, żeby wejściówka kosztowała 15-20 PLN i całą kwotę z biletów przeznaczylibyśmy na leczenie chłopca z mukowiscydozą. Zebrana kwota byłaby rzecz jasna kroplą w morzu potrzeb, ale po cichu liczyliśmy, że jacyś fajni sponsorzy dorzuciliby się do puli.
Jednak po jakimś czasie nasza idea zderzyła się z pewną ścianą – rzeczywistością. Pojawiło się wiele kosztów, o których na początku ja osobiście nie myślałem, no i moje „miesięczne kieszonkowe” przestało wystarczać.
Idea niestety padła (na chwilę obecną), ale nadal cena biletów ma być stosunkowo niska, około 30-40 PLN. Na tyle mało, żeby wszystkich zainteresować, a na tyle dużo (chyba!), żeby nikt w ostatni dzień nie zrezygnował, mimo kupionego biletu.
Nie chcemy wyciągać $200 od uczestników, bo wiemy, że mogłoby się to dla nas źle skończyć, a sama konferencja też nie ma być super ekskluzywna, a raczej na luzie i w takim trochę „wykładowym” klimacie.
Noclegu nie zapewniamy, ale listę hosteli, hoteli, moteli, schronisk itp. w pobliżu oczywiście podamy. Tak jak wspomniałem wcześniej – uczelniane wifi (także bez ściągania torrentów proszę!), możliwość podładowania baterii w laptopie, przekąski, napoje – będą.
Myślę, że jakaś pizza znana z Barcampów również będzie :).
W jaki sposób i kiedy będzie można się wpisać na listę uczestników?
Rejestracja zacznie się już lada dzień (mimo, że mówię to wszystkim, którzy się o to pytają od dwóch tygodni), jednak nie do końca jest to ode mnie uzależnione.
Z racji, że nasz event będzie pod oficjalną nazwą „WordCamp” wiąże się z tym wiele problemów (o czym wspomnę później), co skutecznie nas spowalnia. Chodzi o czyste formalności i ustalenia z Central.Wordcamp.org, czyli tzw. „górą”. Gdyby nie to, to już by wisiała strona z formularzem rejestracyjnym.
Będzie około 200 miejsc. Czy znowu zderzymy się z rzeczywistością i przyjdzie mniej osób – się okaże. A może wręcz przeciwnie i uda się przeskoczyć tą barierę? Who knows…
Czy planujecie jakieś spotkanie integracyjne po konferencji?
Z tzw. „afterparty” jest jeszcze pewna niewiadoma… Na pewno się odbędzie, ale nie wiemy czy oficjalnie. Oficjalnie będzie wtedy, kiedy uda nam się załatwić sponsora chętnego zapłacić za kilka piw na głowę dla każdego uczestnika – bo takie jest nasze wyobrażenie oficjalnego afterparty.
Jeśli się nie uda, wtedy afterparty będzie nieoficjalne i po prostu spotkamy się w którymś pubie, ale wtedy niestety „opłaty” – jak to ładnie nazwałeś, bo przecież wiemy że chodzi o alkohol :) – będzie we własnym zakresie.
Dlatego powtarzam głośno i wyraźnie: szukamy sponsora na after party!
Czy WordCamp będzie transmitowany na żywo w internecie?
Nie będzie. A przynajmniej nie w formie video. Bo pewnie sporo osób będzie blipać i ćwierkać. Swoją drogą, udostępnimy proste narzędzie, które będzie agregowało wpisy z twittera oraz blipa powiązane właśnie z poznańskim wordcampem.
Natomiast po evencie wrzucimy wszystkie prezentacje w formie video na youtube.
Ilu zgłosiło się już prelegentów? Jakich tematów można się spodziewać?
Prelegentów jest już kilkunastu. Nie mamy wysokich wymogów poza tematem samej prezentacji.
Główną ideą tego WordCampa była chęć posłuchania o czymś ciekawszym niż „pierwsze kroki z WordPressem” czy „jak dodać miniaturkę do posta”. Poprzeczkę wiedzy powiesiliśmy troszeczkę wyżej, ale myślę, że osoby zainteresowane WordPressem i tak do niej dosięgną.
Będzie np. o BuddyPressie, o szukajce Solr wykorzystywanej w dużej sieci blogowej, będzie o Child Theme’ach, będzie o klepaniu wtyczek… Będą też mega fajne prezentacje case study, ale również coś o SEO, a także coś związanego z aspektami prawnymi (co przyda się wszystkim tym, co zarabiają i chcą zarabiać na WordPressie).
Nie chcę zdradzać wszystkiego od razu, także cierpliwości. Wciąż jednak mamy wolne miejsca dla prelegentów, więc zapraszamy wszystkich chętnych coś zaprezentować!
Czy konferencja będzie w jakiś sposób podzielona na oddzielne sesje lub dni dla mniej i bardziej zaawansowanych użytkowników WordPressa?
Nie będzie ani podziału na poziom zaawansowania, ani ścieżek tematycznych. W zasadzie nie będzie żadnego podziału, także jeśli ktoś chce trafić na bardziej zaawansowane tematy lub na te prostsze – sory, no way… ;)
Wspominałeś wcześniej o pewnej niespodziance – czy możesz zdradzić o co chodziło?
O niespodziance wspomniałem, ale bez bicia się przyznaję, że jej niestety nie będzie. Ale myślę, że nikt nie będzie na mnie zły, jeśli zdradzę o co chodziło: mianowicie miał wpaść Matt Mullenweg – czyli persona, której nikomu w tym światku przedstawiać nie trzeba. I było na prawdę blisko jego przyjazdu, ale wiele okoliczności sprawiło, że niestety nie może się pojawić.
W ogóle początkowo chcieliśmy zrobić wszystko na wypasie i zaprosić kilku speakerów zza granicy, kogoś z Automattic, kilka osób z innych dużych i znanych firm związanych z WordPressem, ale w końcu skupiliśmy się na naszych lokalnych guru WordPressa. I dobrze, bo nadal będzie na wypasie.
Czy mógłbyś przedstawić po krótce wszystkich organizatorów?
WordPressa organizuję ja wraz z dwójką anonimowych znajomych.
Po krótkim czasie współorganizatorem zostało stowarzyszenie „ABSOLWENCI NA WALIZKACH” z Poznania, które często organizuje szkolenia z WordPressa. Sporo ludzi z tego stowarzyszenia pomogło nam w baaardzo wielu kwestiach, za co ogromne dzięki i całuję ich po stopach!
Czy przygotowanie WordCampa to łatwe zadanie? Co sprawiło Wam najwięcej kłopotów a co poszło jak po maśle?
Przygotowanie WordCampa nie jest łatwym zadaniem. Ktokolwiek pomyślał sobie „cholera, może ja przygotuję wordcampa w tym miesiącu” niech wybije sobie ten pomysł z głowy, a przynajmniej niech bardzo mocno się zastanowi. Pięć razy.
Sporo czasu, sporo pracy, sporo nerwów, w kilku kwestiach trzeba też mieć sporo kontaktów. Cały ten ból jest spotęgowany faktem, że… jest to WORDCAMP. Nie bez kozery napisałem to wielkimi literami bo chodzi tylko i wyłącznie o nazwę.
Na początku nie wiedzieliśmy, że użycie nazwy WordCamp wiąże się z tyloma trudnościami, barierami prawnymi itp. itd. Z racji, że jest to zarejestrowana nazwa, do jej użycia trzeba mieć zgodę central.wordcamp.org. A żeby mieć ich zgodę trzeba trzymać się pewnych reguł i zasad, które oni wymyślili. Połowa tych „guidelines” jest absolutnie chora, idiotyczna, bez sensu, wymyślona przez ludzi bez wyobraźni i chętnie bym jeszcze kilka rzeczy o tym opowiedział, ale nie chcę się nikomu narazić :).
Jako zupełnie niedoświadczony organizator eventów (dlatego możecie sobie wyobrazić jak będzie wyglądał poznański WordCamp :P) ze wszystkimi guidelinesami z centrali zapoznałem się już po rozpoczęciu organizacji, co dało mi małą przewagę, gdyż postawiłem centralę przed faktem już dokonanym. Jednakże to wciąż 100% więcej pracy niż przy organizacji takiej samej konferencji tylko pod inną nazwą.
I powiem szczerze – mimo, że udało nam się już wszystko ustalić z „górą”, to możliwe iż lada dzień, czując, że za chwilę wyrwę sobie paznokcie, zamienię nazwę „WordCamp” na „Konferencja o znanym CMSie”.
Tak czy inaczej, organizacja takiego eventu daje sporo doświadczenia, którego pewnie nigdzie indziej by się nie zdobyło. A co najlepsze – jesteśmy jeszcze daleko do końca. Ale żeby narzekać na „górę” musiałbym chyba napisać osobny wpis.
Co poszło jak po maśle? Zdecydowanie współpraca ze stowarzyszeniem „ABSOLWENCI NA WALIZKACH”.
Dodatkowe pytania? Proszę bardzo!
Zapraszam do wiercenia dziury w Pawłowym brzuchu za pośrednictwem komentarzy.
Komentarze
Ludwik, spokojnie dasz radę :P
odpowiedzZapowiada się świetna impreza :D Oj będzie się działo, będzie… :D
odpowiedzByłoby jeszcze lepiej jakbyś się wpisał na listę prelegentów :].
odpowiedz+1
odpowiedz+miliard
odpowiedzNie ma mowy ;) Jak już mówiłem ludwikowi, trzeba mieć gadane, żeby się pchać w coś takiego ;) Na AfterParty możemy pogadać, ale na scenę mnie z mikrofonem nie wypchniecie ;)
odpowiedztaaa… a sam nagrywa wystąpienia z mikrofonem w warunkach domowych ;-)
odpowiedzTo jest co innego, bo nagranie mogę powtórzyć dowolną ilość razy przed puszczeniem w eter ;) No i nikt mnie nie zagnie żadnym głupim pytaniem ;)
odpowiedzOgień!
odpowiedzŚwietny wywiad, bardzo rzeczowe pytania i konkretne odpowiedzi.
odpowiedzBędzie około 200 miejsc. Gdyby zgłoszeń było więcej, jakie będzie kryterium przydzielania zaproszeń? Kolejność zgłoszeń?
@Aga, gdy zgłoszeń będzie więcej to dodrukujemy biletów :) Generalnie sala ma spory zapas miejsc, wiec nie powinno być problemu.
(cieszę się, że odpowiedzi się podobały :))
odpowiedz.. fajnie, że w Poznaniu, ale gdzie śledzić te informacje, aby nie przegapić zapisów ?
odpowiedzDo wyboru, do koloru:
– facebook: http://www.facebook.com/groups/wcpoz
– twitter: http://twitter.com/#!/WordCampPoznan
– blip: http://wordcamppoznan.blip.pl
– rss: http://2011.poznan.wordcamp.org/feed
Szkoda tylko, że Poznań na drugim końcu Polski :P
odpowiedzdzięki :)
odpowiedz… cena biletów już została ustalona i od dziś (najpóźniej) możliwość rejestracji
pozdrawiam
Zgadza się. Cena to 40 PLN a zarejestrować się można tutaj:
odpowiedzhttp://2011.poznan.wordcamp.org/rejestracja/
Chciałbym się jeszcze upewnić – prelegenci, tak jak i reszta uczestników, organizuje sobie nocleg we własnym zakresie, zgadza się? I tak ogólnie – polecacie jakieś sprawdzone miejscówki w Poznaniu gdzie można się w miarę komfortowych warunkach przekimać?
odpowiedzuczestnicy na pewno załatwiają sobie nocleg we własnym zakresie. co do miejscówek do spania – w przyszłym tygodniu damy listę kilku polecanych w okolicy :)
odpowiedzChciałeś powiedzieć prelegenci? :-)
odpowiedzWłaśnie – w sumie dobre pytanie. Nie to, żebym sam był zainteresowany, bo nocleg mam załatwiony już od paru miesięcy, ale pytanie dobre. :)
odpowiedzRejestracja miała być uruchomiona najpóźniej w jakiś wtorek, chodzi o dzisiaj, 11.10, czy jakiś kolejny wtorek? Oraz czy rozliczenie będzie tylko poprzez paypal? To może być problematyczne dla części chętnych, którzy nie mają paypala, albo nie mają tam żadnych funduszy – sam teraz specjalnie na paypala przelewałem kasę. Jakiegoś dotpay’a, platnosci.pl etc nie można było wykorzystać?
odpowiedztak, chodzi o ten wtorek (czyli dzisiaj). i rejestracja będzie dzisiaj uruchomiona, ale jakoś wieczorem :) wiemy, że to może być problematyczne dla niektórych, ale nie mamy specjalnie innego wyjścia, gdyż ten system rejestracji i płatności jest dostarczany przez „górę”. tutaj nieco więcej na ten temat: http://www.facebook.com/groups/wcpoz/?id=158116367613976
odpowiedz@amistad18,
Konto możesz połączyć ze swoją kartą bankową a wtedy kasa leci bezpośrednio z Twojego banku. True story na przykładzie mBanku.
odpowiedzRaczej kartą kredytową, czyli taką co zapłacimy w internecie bez przelewu, zabukujemy sobie bilet lotniczy itp – ja posiadam zwykłą kartę do płacenia w sklepach, z paypasem, czy wypłaty w bankomatach, gdyż niezbyt mi się podobają zasady kart kredytowych dla kont studenckich – nie wszyscy posiadają karty kredytowe, więc nadal utrudnienie. Dobrze że chociaż paypal obsługuje natychmiastowy przelew z konta przez Blue Cash’a.
@Paweł > rozumiem że paypal jest narzucony przez WordCamp.org? Można było ich postawić przed faktem dokonanym xD … bo w Polsce mimo wszystko paypal nie jest aż tak popularny, chociaż fajnie by było np. na allegro płacić paypalem. Z drugiej strony, sam event oraz bardziej zaawansowane tematy będą budziły zainteresowanie chyba tej części społeczności, która jednak z paypalem żyje na co dzień, więc może nie będzie tak źle. Na FB pisałeś że jak ktoś bardzo będzie chciał to znajdzie się sposób – więc rozumiem że można się na boku dogadać aby płatność jednak poszła przelewem? Tylko że wtedy taka rezerwacja będzie upierdliwa, i można nie zdążyć się zapisać … jestem ciekaw jak szybko się miejsca rozejdą, poprzednio było całkiem szybko – ale było też za darmo :) … może podaj jakąś określoną godzinę aby nie trzeba było czatować aż przycisk rezerwacji się zaświeci.
odpowiedzJa mam kartę, która kredytową nie jest, ale ma opcję płatności przez internet. Nie wiedziałem o tym dopóki nie zgłębiłem tematu z konsultantem.
@Paweł, to konto na PayPalu będzie należało do kogoś z organizatorów czy do Centrali? „Góra” ofiarowuje Wam tylko możliwość użycia nazwy „WordCamp” czy może będą przesyłali jakieś materiały (koszulki, identyfikatory lub inne gadżety)?
odpowiedzkonto należy do nas na szczęście :) Gdyby to było konto 'góry’ to cene biletów bym ustalił na 0pln. Co do gadżetów – jeszcze nic pewnego i nie wiem co konkretnie. Na pewno nie identyfikatory, na pewno nie koszulki… jeśli już to jakieś małe gadżeciki.
odpowiedz@Szymon > Ja właśnie się dowiedziałem że moją nie mogę płacić jak się nie udało mi zabukować biletu, nie chciało mi tego kodu zaakceptować, więc aż się wybrałem do banku – gdzie mnie miła pani uświadomiła, oraz od razu proponowała mi ich super wyparną kartę kredytową którą mogę robić zakupy w internecie … spasowałem.
@Paweł > Do kiedy trzeba uzupełnić dane w biletach? Zakupiłem dwa, drugi dla kolegi, lecz on jeszcze nie jest pewien czy będzie jechał, więc póki co chciał bym sobie zostawić opcje zabrania kogoś innego, albo odsprzedania miejscówy komuś kto się nie zdąży załapać ( oczywiście bez przekrętów, po oryginalnej cenie ). Oraz czy adres jest jakiś ważny? Miasto może być dla statystyk, ale reszta? Niby pole nie obowiązkowe, lecz po co Wam to?
odpowiedzspoko, możesz mieć ten bilet bez problemu, ale jakoś super długo (do ostatnich dni) go nie trzymaj :).
co do danych osobowych – jest to dla nas pewien sposób weryfikacji i wiarygodności… nie rozpowszechniamy tych danych, są nam jedynie potrzebne w celach kontakowych (mail) oraz do prowadzenia małych statystyk (kto skąd przyjezdza itd..). tak czy inaczej – Twoje dane są bezpieczne i osoby trzecie nie mają do nich dostępu.
odpowiedz… który należy do konkurencyjnego eBaya. No way. ;)
A tak serio, to założenie wirtualnej karty do płatności w internecie (na przykładzie mojego ING) jest kwestią 3 minut i 5 kliknięć. :)
odpowiedz@Paweł > dlatego się pytam o jakiś deadline, abym koledze mógł go wyznaczyć 2 tyg szybciej, abym sam miał jeszcze ewentualnie czas komuś zaproponować miejsce, albo go przekazać w obrót … domyślam się że taki deadline będzie związany z drukowaniem identyfikatorów, więc nawet jak teraz jeszcze nie wiesz, to za jakiś czas prosił bym o informacje, może być komentarz tutaj, znajdę go sobie :)
@marsjaninzmarsa > konkurencja na allegro, w Polsce? No way ;) … jak głęboko by nie mieli użytkowników oraz sprzedawców, jakich idiotycznych zmian w wyglądzie by nie wprowadzali, i tak wszyscy wiedzą że można tam wszystko sprzedać, oraz wszystko kupić, i to za mniejsze pieniądze niż gdzie indziej …
odpowiedzRaczej chodzi mi o to, że eBay nie zezwoli na implementację swojego systemu elektronicznych płatności u konkurencji.
odpowiedz[…] Organizatorem w tym roku jest Paweł Ludwiczak (z dwoma anonimowymi pomocnikami). Podziwiam, zwłaszcza jak przypomnę sobie ile pracy nas kosztowało to rok temu, a była nas spora grupa ludzi odpowiedzialnych za różne aspekty spotkania. Jak idzie Pawłowi możecie przeczytać we wczorajszym wywiadzie z nim na WPninja. […]
odpowiedz[…] Całość: Paweł Ludwiczak na spytkach czyli co nieco o organizacji WordCamp Poznań […]
odpowiedzA ja mam pytanie z innej beczki. Na stronie Wordcampa jest lista prelegentów, a kiedy można się spodziewać listy tematów wystąpień?
odpowiedzkilka tematów jeszcze musi zostać potwierdzony, a kilka zdefiniowanych do finalnej postaci :) myślę że w przeciągu tygodnia bądź dwóch będziemy mieli początkową listę.
odpowiedzLista tematów na pewno by się przydała bo tak to trzeba kupować trochę „w ciemno”.
odpowiedzOla, mam nadzieję, że się zjawisz bez względu na finalna listę tematów. Fajnie by było się poznać na żywo.
odpowiedzOla, a oto wstępna i początkowa lista tematów :)
odpowiedzhttp://2011.poznan.wordcamp.org/tematy/
Dzięki za info :) A jeszcze w kwestii organizacyjnej – w jakich godzinach będzie konferencja?
odpowiedzZ tego co wiem to konkretne godziny nie są jeszcze ustalone. Mam tylko nadzieję, że nie trzeba będzie zbyt wcześnie wstawać :P.
odpowiedzod rana do późnego popołudnia + imprezy wieczorne :), ale dokładnego planu jeszcze nie ma…
Rano znaczy koło 10, żeby było bez spiny, żeby każdy zdążył wstać, wytrzeźwieć i wziąć coś na kaca.
To co, będziesz? :)
odpowiedzTak się dopytuję o szczegóły, bo Poznań mi nie po drodze i muszę się trochę gimnastykować z logistyką :)
odpowiedzmam nadzieję, że jednak Ci się uda :)
odpowiedz[…] WPNinja opublikowany został wywiad z Pawłem Ludwiczakiem – szefem organizacyjnym WordCampu […]
odpowiedzGdyby ktoś chciał wybrać się na WordCamp Poznań ale nie ma jeszcze biletów, to może je zdobyć za darmo w konkursie – do wygrania trzy wejściówki:
odpowiedzhttp://blog.end3r.com/168/po-meet-js-w-wawie-javascript-css4-i-konkurs-wordcamp/
Dzięki za informację.
odpowiedz[…] temu było świetnie a teraz zapowiada się genialnie! Oczywiście, na spotkaniu będzie można przybić piątkę m.in. z […]
odpowiedzHi,
zakładam że na forum (a bardziej na afterparty) będzie opcja rekrutacyjna? – chętnie nawiążemy kontakty z wordpressowcami – wdrożeniowcami do współpracy na przyszłość :)
Na pewno się pojawię :)
odpowiedz;-) modelling i wp? ;-))
radze porozmawiac o tym z Pawłem ;-)
odpowiedzTeż mnie ta kombinacja zadziwiła.
Btw, bobiko, sugerujesz, że Paweł dorabia w modelingu i będzie zainteresowany? No, no, Paweł, nie wiedziałam, że jesteś taki wszechstronny.
odpowiedz@Aga: Paweł ma wiele twarzy :)) i nie bede spojlerował :D
odpowiedzBobiko, rozumiem, że z Ciebie samiec alfa, bo jak wszedłeś na novaline.pl, to naturalną koleją rzeczy – od razu modeling :-) A gdybyś TYLKO spojrzał na drugą część, wątpliwości zostałyby rozwiane :)
odpowiedzWitam wszystkich,
Mam takie oto pytanie – czy ktoś z Was był już na takim spotkaniu jak Wordcamp? Czy osoba, która interesuje się WP ale nie jest jakimś super koderem, może wiele wynieść z takiej konferencji? I czy dostanie w końcu odpowiedź na pytanie – czy rzeczywiście, jeżeli się lubi grzebać w necie i w plikach WP, trochę bawi się grafiką komputerową oraz nie posiada aktualnie pracy, można zająć się WP w sposób zarobkowy? I czy to ma sens i na życie starczy?
Wiem, poważne pytania, ale i poważnie do tego wszystkiego podchodzę, pomimo, że mam wiele frajdy z zabawy z WP.
Pozdrawiam
odpowiedzOsobiście nie mogłem być w Łodzi w zeszłym roku, bardzo tego żałuję ale w tym roku raczej nie odpuszczę. Wydaje mi się, że taka konferencja jest dla wszystkich sympatyków WP, począwszy od blogera, który od lat działa dzięki tej platformie, poprzez kodera i designera, przygotowującego nowe rozwiązania i szablony a kończąc na zaawansowanych pro koderach, którzy wymiatają wręcz przy tym silniku. :)
Odpowiedzi na pozotałe pytania z pewnością udzielą sami zainteresowani przy zlocistym napoju. :)
odpowiedzA może są inne osoby ze Szczecina, zainteresowane wyjazdem na WordCamp w Poznaniu?
odpowiedzTakie rzeczy to na FB -> http://www.facebook.com/groups/wcpoz/ :)
odpowiedzA jeżeli ktoś nie korzysta z FB to jak może kontaktować się z innymi zainteresowanymi WP i WordCampem?
odpowiedzhej, poza Facebookiem mamy jeszcze twittera @WordCampPoznan, ale nie będe ukrywał że grupa na facebooku jest najbardziej aktywna. W razie pytan możesz śmiało walić na maila…
Co do Twoich wczesniejszych wątpliwości – staramy się robić ten event bardzo na luzie, bez żadnej spiny itd. To nie będzie zebranie samych pro developerów czy coś w ten deseń, a po prostu luźne spotkanie fanów wordpressa :) Myślę, że to powinno Cię przekonać.
A na wordpressie na serio można zarobić :)
odpowiedzBardzo ciekawy wywiad.
odpowiedzDodaj własny komentarz
Odnośniki z innych stron
Lista innych stron, które w jakiś sposób odnoszą się do opublikowanej tutaj treści:
[…] Organizatorem w tym roku jest Paweł Ludwiczak (z dwoma anonimowymi pomocnikami). Podziwiam, zwłaszcza jak przypomnę sobie ile pracy nas kosztowało to rok temu, a była nas spora grupa ludzi odpowiedzialnych za różne aspekty spotkania. Jak idzie Pawłowi możecie przeczytać we wczorajszym wywiadzie z nim na WPninja. […]
[…] Całość: Paweł Ludwiczak na spytkach czyli co nieco o organizacji WordCamp Poznań […]
[…] WPNinja opublikowany został wywiad z Pawłem Ludwiczakiem – szefem organizacyjnym WordCampu […]
[…] temu było świetnie a teraz zapowiada się genialnie! Oczywiście, na spotkaniu będzie można przybić piątkę m.in. z […]